Kurz Ashtanga jógy ČÁST DRUHÁ - jak cvičit, co mi cvičení dalo...

by - pondělí, června 06, 2016

Cvičím jógu. Jsem jogín. A nebo ne? :) Nedávno jsem psala o zkušenostech s kurzem jógy a doufám, že někomu to pomohlo se "podívat" na to, jak takový kurz jógy může vypadat :) Já o tomto totiž moc informací nenašla a neměla jsem velmi představu, jak to bude probíhat. A upřímně? Dost jsem váhala, jestli mám tlačítko s objednáním kurzu zmáčknout. Nakonec to udělal manžel a nedočkavě (na mém pomalém PC) ho zmáčkl až 3x :D Na kurzu jsem pak tvrdila, že "to zblbl internet" :D Ale psst! :D

Dnes sepíšu pár dalších postřehů, které pro vás snad budou užitečné :) Budu ráda když mi to dáte vědět v komentářích a případně se i na cokoliv ptejte ;-)

Jak se má jóga cvičit a co se obecně doporučuje

- jóga se cvičí na boso na podložce - jednoduše proto, že i když se možná nezdá, tak při józe (zvlášť při Asthanga józe) se člověk dost zpotí, takže nohy mohou klouzat - proto raději na boso :) A podložka...ochrana kloubů, asi tak :)
- před jógou se alespoň 2 hodinky nedoporučuje jíst a výrazně pít (max. hlt vody :)) - protože mnoho pozic je hlavou dolů a já to jednou podcenila, nažrala se hodinu před a fakt jsem při prvním Pozdravu slunce litovala :D
- po Ashtanga józe se nedoporučuje hned sprchovat - sprcha se doporučuje nejdříve zhruba půlhodinku po cvičení :)
- nedejte na reklamní letáky, které ukazují, že se jóga má cvičit ve volném tričku/mikině :) Resp. určitě se dá a i já sama jsem si koupila v Lidlu pohodlné volné tričko. Při prvním Downward Facing Dog jsem ho měla málem přes hlavu. Ještě že jsem pod ním měla i tílko - jinak bych tam byla nahá :D Ani obyčejné tepláky bych moc nedoporučovala, jedině, když mají dole "úplet" /či jak to říct, prostě aby to nebyly "zvonáče" :D/. Mně se nejlépe cvičí v legínách, protože pak i sleduju, jestli mám nohy natažené (budete se divit, ale někdy si myslíte, že už ano a ...ono ne :D) a obyčejném tričku, které mi nikde neplandá kolem těla. Není ale úplně upnuté, zase nejsem masochista :D Přeci jen mám po porodu na čem pracovat :)
Výhody jógy nejen pro tělo, ale i pro duši :) ZDROJ

Co na jógu?

- s sebou si člověk může (nemusí) přinést podložku na jógu - ale pravděpodobně je možné si jí půjčit přímo na místě. I když, počítejte s tím, že ta půjčená bude "propocená" od někoho z předchozího kurzu.
- pohodlné oblečení - viz. výše
- gumičku do vlasů
- NEBRAT - tenisky, vodu (v průběhu lekce se nepije/nejí, i když má člověk pocit, že vypotil aspoň 3 litry), řetízky/náramky (já si neberu ani prsten) a vše co může omezovat pohyb/otravovat/tlačit, podprsenku s kosticí. Osobně bych to nezvládla ani v tangáčích, ale tak to už je každého "boj" :D

Druhů jógy je několik (Ashtanga, Yin, Power Jóga, Jóga pro těhotné, Hatha,...) - já cvičím asi tu nejdynamičtější a fakt se u ní všichni potíme jak prasátka :) Ashtanga jóga se necvičí ve dny kdy je úplněk/novoluní. Jinak se může/měla by cvičit každý den mimo soboty. Což teda necvičím. Většinou cvičím max. jednou týdně + na kurzu. Hold časově to nedám, protože Sandra moc opruzuje, když se snažím cvičit v její přítomnosti :D
Ashtanga jóga se taktéž nemá (ale může) cvičit první tři dny menstruace, protože mnoho pozic je hlavou dolů. Stojka by se ale neměla dělat během menstruace vůbec.

Co mi jóga dala?

obrovská pravda :) ZDROJ
- asi nejvíce každého zajímá, jestli jsem zhubla, při pravidelném cvičení jógy - hmmm...upřímně? Ne. Dokonce jsem přibrala 2 kila za tu dobu, co jógu cvičím :D Těžko říct, jestli to jsou svaly (váží více jak tuk), ale asi to bude spíš důsledek mého životního stylu v posledních dnech/týdnech...fakt nějak moc neřeším co jím a jím vše...:-( Zvlášť jsem takový "dojížděč" jídla, které Sandra nedojí. Je mi to líto vyhodit :D
- zpevnění těla - se však koná, takže i přes váhový nárůst je mi některé oblečení volnější než kdy dříve :)
- ohebnost těla - je výrazně lepší. Když mi něco/Sandře spadne, tak se jen ohnu a ani nefuním/nehekám ...nemusím si dřepnout a zvednout. Jeden z mnoha příkladů :D
- síla paží - jsem slabá. Snad odjakživa, ale díky józe vydržím držet Sandru na rukou mnohem déle, výše a bez zpocení :)
- posílení psychiky - mám pocit, že od té doby co cvičím jógu tak nějak lépe přistupuji k mateřskému stereotypu a výchově celkově. A nebo to možná je i tím, že vypadnu pravidelně každý týden na pár hodin pryč...právě od toho stereotypu. Tak jako tak, vždy je skvělé, když si matka na mateřské vytvoří nějaký pravidelný "oddech". Ať už se jedná o jógu a nebo jiný důvod/sport :)

A kdo chce vědět více důvodů (konkrétně 22) proč cvičit jógu, tak mrkněte na toto video TU.

Aktuálně chodím na pokračující kurz jógy a děsila jsem se hodiny, kdy jsme se učily stojku, protože to je něco, co jsem nedala nikdy. Ani na základce, kdy jsme snad ještě všichni byli super truper ohební a ničeho jsme se nebáli :) No a dala jsem to! 

Ale možná i o tom jóga je...překonat své limity a omezení, které si s sebou neseme. Nelituji ani jednoho eura, které jsem "investovala" do sebe (= kurzu jógy). A občas se dokonce zamýšlím, proč jsem kouzlu jógy nepropadla už dříve. Možná by se mi "žilo" snáz...

Vaše



You May Also Like

2 komentářů

  1. skvelý článok! u nás v parku sa práve začala cvičiť jóga pekne vonku,tak už sa teším ako budem chodiť :)
    ale stojku asi nedám :D
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  2. díky moc! :) Určitě doporučuji, já jsem si opravdu nemyslela, že mě nějaký sport bude bavit...a vida :) A neboj se, dáš ;-) U nás v kurzu si všichni mysleli, že to nedají a překvapivě dali skoro všichni ;-) Jóga dělá pevné ruce a vyvážený střed těla

    OdpovědětVymazat